ParkinsonNL is op zoek naar een:

Online marketeer

Aantal uren: 32-40 uur (0,8-1 fte)
Vakgebied: Online marketing en fondsenwerving
Locatie: Amersfoort en vanuit huis

Omschrijving ParkinsonNL

Wist je dat de ziekte van Parkinson de snelst groeiende neurologische aandoening in de wereld is? Tot 2040 stijgt naar verwachting het aantal mensen met parkinson namelijk met 56%. Er zijn dan 98.280 mensen met parkinson in Nederland. Ons streven? Parkinson stoppen. Dat doen we door te investeren in onderzoek, innovaties en voorlichting. 

👋 Laten we onszelf eerst even kort aan jou voorstellen. ParkinsonNL is hét fonds voor onderzoek, innovatie en voorlichting op het gebied van parkinson. Wij werven fondsen en maken verschillende onderzoeken naar de ziekte financieel mogelijk. Wij zijn er nog maar kort: in maart 2021 opgericht, maar hebben inmiddels al een CBF-erkenning op zak en zijn onderdeel van Goede Doelen Nederland, Samenwerkende Gezondheidsfondsen én Parkinsonalliantie Nederland. En dat is nog maar het begin.

We zijn ambitieus en zoeken een fondsenwervend talent met aantoonbare ervaring op het gebied van online marketing. ParkinsonNL is namelijk een eigentijdse organisatie die zich (met name) online profileert. En daar hebben we jouw hulp hard bij nodig.

Jouw rol:

Jij weet hoe je met beperkte middelen maximale impact maakt. Met frisse ideeën, ondernemerschap en een heldere visie op online fondsenwerving zorg jij voor zichtbaarheid én weet je geïnteresseerden tot actie aan te zetten. Je handelt daarbij vanuit de ultieme ‘donor journey’ en vanuit de merkwaarden van ParkinsonNL; bevlogen, ondernemend, inspirerend en deskundig. 

  • Je levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de fondsenwervende plannen en doelstellingen.
  • Je vertaalt die doelstellingen naar online multi-channel wervingsplannen, en werkt ze samen met onze specialisten uit naar online marketingactiviteiten en campagnes.
  • Je bent klantgericht, weet hoe je de missiedoelen van ParkinsonNL kunt vertalen naar je doelgroep en hoe je hen kunt inspireren en activeren.
  • Je duikt met liefde in data en zet deze kennis om in actie. Op basis van jouw dashboards, analyses en de inzet van tooling zoals Google Analytics en LookerStudio evalueer je verschillende campagnes en customer journeys en verbeter je deze waar nodig.
  • Je initieert, coördineert en begeleidt de uitvoering van de plannen, bewaakt daarbij de doelstellingen, de planning en het budget en onderneemt actie bij knelpunten. Je werkt hierin samen met je collega van fondsenwerving en communicatie.
  • Je bent verantwoordelijk voor de social media advertising en SEA advertising, van strategie tot uitvoering.
  • Je signaleert voor de organisatie relevante trends, ontwikkelingen en vertaalt dit naar mogelijkheden en kansen voor de organisatie.
  • Je stuurt externe partijen aan op het gebied van marketing automation, websiteontwikkeling en conversie optimalisatie. 
  • Je vertaalt resultaten in rapportages en actieplannen. 

Profiel:

  • Je bent een enthousiaste, energieke en gedreven ‘hands on’ team player met strategisch denkniveau die graag meebouwt aan de impact van ons professionele team.
  • Je bent ondernemend en continu op zoek naar kansen.
  • Je hebt ervaring met verschillende disciplines binnen digitale marketing en affiniteit met fondsenwerving.
  • Je hebt ervaring met SEO, SEA, Facebook Business Manager, Google Analytics, Microsoft advertising, A/B-testing en usability testing.
  • Je hebt ervaring met of kennis van WordPress.
  • Je hebt ervaring met of kennis van Salesforce.
  • Je hebt ervaring met of kennis van Mautic (of een andere marketing automation tool). 
  • Bij fondsenwerving speelt communicatie met stakeholders (zoals investeerders, bestuur en de doelgroep) een grote rol. Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om strategische doelen helder te verwoorden zijn waardevol. 

Wat bieden wij:

  • Een centraal gelegen en bruisend kantoor in Amersfoort vlak bij het Centraal Station. 
  • Ruimte voor groei en ontwikkeling binnen jouw vakgebied.  
  • Veel verantwoordelijkheid om de online marketingstrategie van ParkinsonNL te versterken en verder uit te bouwen. 
  • De ultieme kans om jouw ervaring en positieve mindset in te zetten voor een jong en dynamisch fonds met een sterke missie: parkinson stoppen. 
  • Een klein maar bevlogen team van professionals.
  • Een salaris in de range van €3.624,- tot €4.677,- (o.b.v. 40 uur), afhankelijk van je kennis en ervaring. 
  • 30 vakantiedagen 

Zo kun je solliciteren: 

Ben je enthousiast, herken je jezelf in dit profiel en wil jij ons helpen de missie van ParkinsonNL waar te maken? Reageer dan direct. Stuur je motivatie en cv naar Elise Westerhof via werken@parkinson.nl. Let op: solliciteren kan tot en met 15 december, tenzij we eerder voldoende geschikte kandidaten hebben gevonden.

Wil je meer weten over de functie neem dan contact op met Maarten Nederkoorn via maarten.nederkoorn@parkinson.nl. Voor meer informatie over ParkinsonNL, kijk je op www.parkinson.nl